Kinnevik: Resultatrapport första halvåret 2015 för Global Fashion Group, Home24, Westwing, Lazada, Linio and Jumia

30 Sep 2015, 08:00 am

Investment AB Kinnevik (publ) ("Kinnevik") meddelade idag att bolaget har rapporterat resultat för det första halvåret 2015 för Global Fashion Group (inklusive de regionala verksamheterna Dafiti, Lamoda, Zalora, Jabong och Namshi) samt för Home24, Westwing, Lazada, Linio och Jumia.

Rocket Internet kommer att hålla en telefonkonferens för att presentera resultat för det första halvåret 2015 och affärsuppdateringar från Rocket Internet, bolagen i Proven Winners -kategorin samt övriga bolag inom dess nätverk idag, 30 september 2015 kl 9.00 GMT. Presentationen finns även tillgänglig på https://www.rocket-internet.com/investors med möjligheten att delta via telefon på följande telefonnummer:

DE: +49 69 222 229 043 / UK: +44 203 009 2452  / USA: +1 855 402 7766

PIN Code: 75549577#

Nyckeltal för Dafiti, Lamoda, Zalora, Jabong och Namshi inom Global Fashion Group, samt Home24, Westwing Lazada, Linio och Jumia inkluderas nedan.

För ytterligare information, besökwww.kinnevik.se eller kontakta:

Torun Litzén, Informations­- och IR-chef Telefon +46 (0)8 562 000 83
  Mobil   +46 (0)70 762 00 83

Kinnevik är ett entreprenöriellt investeringsbolag med fokus på att bygga digitala konsumentverksamheter inom fyra sektorer: Kommunikation , E -handel & Marknadsplatser, Underhållning och Finansiella tjänster . Vi samarbetar med grundare och management för att skapa, investera i, och leda snabbt växande digitala verksamheter både i etablerade marknader och på utvecklingsmarknaden. Kinnevik grundades 1936 av familjerna Stenbeck , Klingspor och von Horn.

Kinneviks aktier handlas på Nasdaq OMX Stockholms lista för stora bolag under kortnamnen KINV A och KINV B.

HUG#1955495