Verdere konsoliderar sitt ägande i Kinnevik

10 May 2013, 11:20 am
Investment AB Kinnevik ("Kinnevik") meddelade idag att dess största ägare, Verdere Sàrl, informerat Kinnevik om förvärv av ytterligare 5,2 miljoner A-aktier i Kinnevik.

För ytterligare information se bifogat pressmeddelande från Verdere Sàrl.

För ytterligare information, besökwww.kinnevik.se eller kontakta:

Investment AB Kinnevik grundades 1936 och representerar därmed en sjuttiofemårig företagartradition under samma grupp av huvudägare. Kinneviks syfte är att bereda vinst till sina aktieägare, i huvudsak genom värdeökning i sin portfölj av tillgångar. Verksamheten omfattar följande övergripande sektorer: telekom & finansiella tjänster, online, media, industri och övriga investeringar. Kinnevik har länge investerat i utvecklingsländer vilket har gett en betydande exponering mot konsumentsektorer i dessa marknader. Kinnevik söker att aktivt verka genom företagens styrelser.

Kinneviks aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholms lista för stora bolag, inom sektorn finans och fastigheter. Aktien handlas under kortnamnen KINV A och KINV B.

This announcement is distributed by Thomson Reuters on behalf of Thomson Reuters clients.

The owner of this announcement warrants that:
(i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and
(ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the
information contained therein.

Source: Kinnevik via Thomson Reuters ONE